Coolblue telefoon en tablet reparaties
NL
Language Ik bedoel taal.


Menu
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Ongeacht waar je 'm hebt gekocht
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak
  • Leentoestellen beschikbaar
Header algemene voorwaarden

For English, click here.

Algemene voorwaarden.

In goede conditie.

Hoera! Je gaat je toestel bij ons laten repareren. Om de reparatie zo goed mogelijk te laten verlopen, is het belangrijk dat je bekend bent met onze reparatievoorwaarden. Deze vind je hieronder.

De belangrijkste voorwaarden:

  • Laat je je toestel door ons onderzoeken, maar vervolgens niet repareren? Dan betaal je €19,50 onderzoekskosten, of €59,- als het gaat om een Mac(Book).
  • Schakel altijd de ‘Zoek Mijn’- / ‘Find my’-functie op je toestel volledig uit, anders kunnen we jouw toestel niet repareren.
  • Het is je eigen verantwoordelijkheid om een backup te maken van de gegevens op je toestel. Deze kunnen door ons gewist worden.

Alle reparatievoorwaarden

Toestel aanleveren

  • Om zo snel mogelijk aan de slag te kunnen, hebben we volledige toegang tot je toestel nodig voor diagnoses en tests.
  • Schakel altijd de ‘Zoek Mijn’- / ‘Find my’-functie op je toestel volledig uit, anders kunnen we jouw toestel niet repareren.
  • Verwijder alle vergrendelingen zoals pincodes, patronen en vingerafdrukken of geef ze aan ons door.
  • Doorgeven kan online in het opmerkingenveld of via het formulier als je ‘m komt inleveren in de winkel. Doe je dit niet, dan moeten we deze codes bij je opvragen of je toestel wissen. Je zult dan ook langer op je gerepareerde toestel moeten wachten.
  • Heb je de gevraagde (persoons)gegevens onjuist of onvolledig geleverd? Dan hebben we het recht de reparatie niet in behandeling te nemen of extra kosten in rekening te brengen. We proberen natuurlijk eerst de juiste gegevens bij je te achterhalen. Dit betekent wel dat je langer op je gerepareerde toestel zal moeten wachten.

Reparatie

  • We repareren je toestel zo snel mogelijk en bijna altijd binnen 14 werkdagen.
  • Bij het openmaken van je toestel moeten we de screenprotector verwijderen. Deze kunnen we niet vervangen.
  • Soms moeten we je toestel volledig resetten en wissen om de reparatie uit te voeren. Zorg er dus altijd voor dat je een backup hebt.

Prijs

  • De prijs voor je reparatie is inclusief btw en bestaat uit 2 delen: het onderdeel en de installatie.
  • We onderzoeken je toestel en vertellen je vóór de reparatie hoeveel de reparatie gaat kosten.
  • Of je de reparatie zelf moet betalen hangt af van je toestel en of deze binnen de garantie van de fabrikant valt.
  • Zodra je akkoord gaat met de kosten en we je toestel innemen voor reparatie, ben je verplicht om deze kosten te betalen. Mocht er iets veranderen in de prijs, bijvoorbeeld omdat we een extra onderdeel nodig hebben voor de reparatie, overleggen we dit eerst met je op basis van een offerte.
  • De offerte met daarin de reparatiekosten is 2 weken geldig. Als je na die tijd niet hebt gereageerd, gaan we ervan uit dat je geen gebruik wilt maken van de reparatie.
  • Besluit je dat we je toestel toch niet hoeven te repareren? Dan betaal je € 19,50 aan onderzoekskosten, of €59,- als het om een Mac(Book) gaat. Dit is voor de tijd die we hebben besteed om je toestel te onderzoeken.

In de winkel

  • Je kunt je toestel bij ons in de winkel inleveren voor reparatie. Bij het ophalen betaal je eerst in de winkel voor de reparatie of de onderzoekskosten. Na betaling overhandigen we je toestel.

Specifiek voor Apple

  • Voor Apple-toestellen is het heel belangrijk dat je de ‘Zoek Mijn’- / ‘Find My’-functie volledig is gedeactiveerd. Als dit nog aan staat, kunnen we niet aan de reparatie beginnen.
  • Betaal je zelf voor de reparatie? Dan kan dat in de winkel. Als je toestel nog onder de garantie van Apple valt, betaal je geen reparatiekosten en behoud je de resterende garantie bij reparatie.
  • Sommige onderdelen van Apple-producten repareren we niet zelf. Als zo’n onderdeel kapot is, krijg je een nieuw toestel van Apple. Dit toestel heeft geen accessoires en komt niet nieuw uit de doos, maar is wel ongebruikt en komt direct uit de Apple-fabriek.
  • Je oude toestel krijg je niet terug, dus maak altijd een backup van de gegevens op je toestel.
  • We kunnen niet garanderen dat je toestel na reparatie nog steeds volledig stof- en waterbestendig is. Wel geven we je 3 maanden garantie op de vervangen onderdelen. Een ander defect aan je toestel dat ontstaat na de reparatie of komt door eigen toedoen valt niet onder de reparatiegarantie.

Specifiek voor Android

  • Bij Android-toestellen is de reparatie voor eigen rekening. Valt je toestel nog onder de garantie van de fabrikant? Dan vervalt deze fabrieksgarantie bij de reparatie.
  • We kunnen niet garanderen dat je toestel na reparatie nog steeds volledig stof- en waterbestendig is. Wel geven we je 12 maanden garantie op de vervangen onderdelen. Een ander defect aan je toestel dat ontstaat na de reparatie of komt door eigen toedoen, valt niet onder de reparatiegarantie.

Geen reparatie (mogelijk)

  • Als we beoordelen dat de reparatie niet kan worden uitgevoerd, hebben we het recht je toestel ongerepareerd terug te geven. Uiteraard betaal je dan ook niks, tenzij dit komt doordat je niet volledig meewerkt met de reparatie of de gevraagde gegevens niet of onjuist hebt aangeleverd.In dat geval betaal je de onderzoekskosten van € 19,50 of in het geval van een Mac(Book) €59,-.
  • Staat het serienummer van het product in een database van gestolen of vermiste producten? Dan hebben we het recht het toestel niet te repareren. De kosten die we tot dat moment gemaakt hebben, zijn volledig voor jouw rekening. Ook doen we melding bij de politie.

Eigendom

  • Als je akkoord gaat met de reparatie, zie je af van je eigendom op de onderdelen die we vervangen. Je krijgt de onderdelen die we uit je toestel halen om te vervangen niet van ons terug.
  • Als je het ingeleverde toestel niet binnen 2 maanden komt ophalen of niet binnen 2 maanden hebt betaald, gaan we ervan uit dat je ‘m niet meer wilt en het goed vindt dat wij je toestel houden.

Aansprakelijkheid

  • We behandelen je toestel natuurlijk zo zorgvuldig mogelijk. Toch kan het gebeuren dat onderdelen die voor de reparatie al kapot waren, verder beschadigd raken tijdens de reparatie. Hiervoor zijn we niet aansprakelijk. Ook niet voor kleine krasjes die het gevolg zijn van de reparatie aan je toestel.
  • Zorg er altijd voor dat je een backup hebt gemaakt van je toestel. We zijn niet aansprakelijk voor het verlies van gegevens.
  • Als je accessoires meestuurt met je toestel die niet gerepareerd hoeven te worden, zijn wij niet aansprakelijk voor het verlies hiervan. Verwijder dus altijd ook het hoesje, je SIM kaart en (indien van toepassing) de microSD.

Overig

  • Op deze algemene voorwaarden is Belgisch recht van toepassing.
  • Persoonsgegevens worden verwerkt in lijn met het privacy statement van Coolblue.

Wat anderen zich afvragen

Hier vind je alle veelgestelde vragen over telefoon- of tabletreparatie reparatie. Zit jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact op met klantenservice@coolblue.be.

Veelgestelde vragen bekijken
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Ongeacht waar je 'm hebt gekocht
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak
  • Leentoestellen beschikbaar

Cookies

Smaakmakers.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, gebruiken we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook maken we gebruik van persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid.

Met functionele cookies zorgen we dat de website goed werkt. Die kun je daarom niet uitzetten. Analytische cookies gebruiken we om de website elke dag een beetje beter te maken. Met persoonlijke cookies volgen wij en derde partijen je internetgedrag. Zo kunnen we persoonlijke content laten zien.