Coolblue telefoon en tablet reparaties
Menu
  • 12 maanden garantie
  • Geen onderzoekskosten
  • Reparatie niet gelukt? Kost je niets

Veelgestelde Vragen

Is je smartphone of iPad stuk? Wij repareren je toestel. Kom langs in een van onze winkels.
Bekijk de prijzen voor een overzicht met alle modellen en reparaties.

    Hoe maak ik een afspraak? Maak online een afspraak bij één van onze winkels of bel 03 808 27 00. Doordeweeks zijn we telefonisch bereikbaar van 08.00 - 23.59 en in het weekend van 09.00 - 23.59 uur. Je kunt precies het tijdvak kiezen wanneer je langs wilt komen, dan zorgen wij ervoor dat de onderdelen voor je reparatie klaarliggen.

    Wanneer kan ik mijn smartphone of iPad laten repareren? Op de winkelpagina's kun je precies zien wanneer we open zijn. Als je een afspraak maakt zorgen we dat het onderdeel klaarligt en helpen we je binnen een uur. Je kunt ook zonder afspraak langskomen, dan kunnen we je (indien het onderdeel op voorraad is) binnen 2 uur helpen. Reparaties van tablets kost een hele dag.

    Wat repareren jullie en wat kost het? Onze getrainde medewerkers voeren de reparaties uit tegen vaste prijzen, zonder onderzoekskosten. Wanneer blijkt dat we meer moeten repareren dan het aangegeven defect, stemmen we dit altijd eerst met je af.

    Mijn type smartphone, tablet of reparatie staat er niet tussen. Wat nu? Heb je wel een Apple-, Samsung-, Huawei-smartphone of iPad, maar staat jouw model of reparatie-optie er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Binnen een werkdag laten we je weten wat de mogelijkheden zijn. Andere merken repareren we helaas niet.

    Wat als er meer kapot blijkt te zijn dan ik heb aangegeven bij aanmelding? In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met jou.

    Kunnen jullie me helpen als ik niet weet wat er kapot is aan mijn smartphone of iPad? We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met jou, voordat we starten met de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.

    Vragen jullie onderzoekskosten? Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten aan.

    Hoe en wanneer kan ik betalen? Je betaalt meteen als je je telefoon of tablet inlevert in onze winkel, ook als je een afspraak hebt gemaakt.

    Wat is de status van mijn reparatie? Wij houden je altijd op de hoogte van de status van de reparatie via e-mail of sms. Mochten we gegevens of andere informatie nodig hebben, nemen we contact met je op.

    Hoe kan ik jullie bereiken? Als je een vraag hebt over de reparatie, kan je een mail sturen naar coolbluerepareert@coolblue.be. Je krijgt binnen één werkdag antwoord. Je kan ook langskomen in een van onze winkels.

    Waar en wanneer is de reparatiebalie geopend? Je kan de openingstijden vinden op onze winkelpagina.

    Hebben jullie ook leentoestellen? Helaas hebben we geen leentoestellen beschikbaar.

    Wat als ik zelf nog garantie heb? Heb je jouw toestel bij Coolblue gekocht? Dan behoud je de 2 jaar fabrieksgarantie bij reparatie. Beloofd. Heb je je toestel niet bij Coolblue gekocht? Dan vervalt je fabrieks- of aankoopgarantie als je het door ons laat repareren. Je krijgt van ons 12 maanden garantie op de reparatie en eventuele onderdelen die we gebruikt hebben. Heb je nog garantie? Houd er dan wel rekening mee dat eigen schade niet wordt vergoed en de reparatie van je toestel vaak langer duurt.

    Krijg ik mijn screenprotector terug? Bij het openmaken van het toestel moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat je die niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor je plakken voor de kostprijs van de screenprotector. Zowel bij aanmelding online als in de winkel bieden we je deze optie aan.

    Wat is een refurbished display? Een refurbished display komt van een gebruikte smartphone of iPad maar functioneert en ziet eruit zoals nieuw.

    Kan je mijn smartphone of tablet ook sneller repareren? In onze winkels repareren we je smartphone binnen de 2 uur en je tablet binnen 1 dag. Als je jouw smartphone inlevert tegen sluitingstijd, kan dat betekenen dat je die pas de volgende dag kan ophalen. Buiten de openingstijden van de reparatiebalie, kan je jouw gerepareerde GSM wel gewoon ophalen in de winkel.

    Wanneer krijg ik mijn gerepareerde toestel terug? Als je jouw toestel inlevert voor reparatie, kan je die binnen de 2 uur weer ophalen. De duur per reparatie verschilt, maar is nooit langer dan 2 uur. Bij tablets geldt een reparatietijd van 1 dag.

    Ik ben verzekerd, wordt de reparatie van de schade vergoed? Er zijn een hoop verzekeraars en allemaal houden ze verschillende voorwaarden aan. Het is belangrijk dat je bij jouw eigen verzekeraar nagaat of de specifieke schade vergoed wordt en je die kan laten repareren bij Coolblue. Wij kunnen je daarbij voorzien van een offerte. De reparatiekosten kan je achteraf zelf claimen bij jouw verzekeraar met de factuur.

    Wat voor soort onderdelen gebruiken jullie voor de reparaties? Voor iPhone- en iPad-reparaties zijn er veel verschillende soorten onderdelen op de markt:
    • Originele Apple-onderdelen, onderdelen direct uit de Apple-fabriek
    • Replica-onderdelen van verschillende kwaliteiten
    • Refurbished onderdelen, originele Apple-onderdelen die al eens gebruikt zijn, maar er nog uitzien als nieuw
    • Wij werken met refurbished onderdelen en de hoogste gradatie kwaliteit in replica-onderdelen.
    • Voor Samsung- en Huawei-reparaties maken wij gebruik van originele onderdelen.


    Wat zijn de openingstijden van CoolblueRepareert? Bekijk de openingstijden op onze winkelpagina. Is de winkel nog wel open, maar de reparatiebalie al gesloten? Dan kan je altijd je reparatie afgeven bij de servicebalie. Zodra de reparatiebalie weer opent, gaan we direct aan de slag met je reparatie.

    Mijn smartphone is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval? We kunnen geen garantie geven dat je smartphone weer 100% waterdicht is. Wel proberen we die weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Douchen met je GSM raden we wel af.

    Vanwaar de hoge prijzen op sommige oplaadpoort- en mini-jack-reparaties? Om deze reparaties uit te kunnen voeren moet het volledige scherm worden vervangen. Je betaalt in dat geval dus voor een nieuwe LCD, glaslaag én oplaadpoort of mini jack.

    Ik heb een andere vraag Mail je vraag naar Coolbluerepareert@coolblue.be of kom langs.

  • 12 maanden garantie
  • Geen onderzoekskosten
  • Reparatie niet gelukt? Kost je niets