Coolblue telefoon en tablet reparaties
Menu
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak
  • Klantbeoordeling 9.4/10
Header Veelgestelde vragen

Veelgestelde Vragen

Maatregelen rondom COVID-19

  1. Ja, onze winkels zijn gewoon open, maar wel met aangepaste openingstijden. Bekijk deze hier . Ook vragen we je een afspraak te maken voordat je langskomt.
  2. We nemen de volgende veiligheidsmaatregelen voor jou én onze winkelmedewerkers:
    • We zorgen ervoor dat iedereen steeds 1,5 meter afstand kan houden.
    • We laten een beperkt aantal klanten tegelijk naar binnen..
    • Onze reparateurs werken éxtra hygiënisch. Ze dragen mondkapjes en handschoenen, en desinfecteren je smartphone voor én na reparatie.
    • Ook voor jou staat er desinfecterende handgel klaar.

    We vragen ook aan jou om je aan te passen:
    • Houd minimaal 1,5 meter afstand.
    • Kom best alleen. Minder leuk, vele veiliger.
    • Betaal zoveel mogelijk elektronisch.
    • Volg de instructies van ons winkelpersoneel op.
    • Je kan niet in de winkel wachten op je reparatie, dus lever je toestel in en haal hem op zodra hij klaar is.
    • Ziek, verkouden of koorts? Dan vragen we je om thuis te blijven.

Voordat je langs komt

  1. Hier vind je alle reparaties en prijzen. Daarnaast repareren we ook Airpods, Apple watches en Beats voor je. Kom langs in een van onze winkels en we je helpen je direct!
  2. Als jouw model of te repareren onderdeel niet op de website staat, kunnen wij deze ook helaas niet repareren.
  3. Op de winkelpagina's kun je precies zien wanneer we open zijn.
  4. Ga naar de overzichtspagina van iPhones, iPads, Samsung of Huawei telefoons, en vind jouw model. Vanaf daar kun je vervolgens doorklikken naar het maken van een afspraak. Je kunt precies het tijdvak kiezen wanneer je langs wilt komen, dan staan we op dat tijdstip voor je klaar.
    • We repareren je telefoon of tablet niet als deze al eens door een andere partij is gerepareerd. Dan kunnen we namelijk niet weten of er bij deze eerdere reparatie geen fouten zijn gemaakt.
    • Als er meerdere onderdelen stuk zijn, kunnen wij niet maar één hiervan repareren. Dit betekend dat als je bijvoorbeeld je batterij komt laten vervangen maar ook je scherm kapot is, we ook het scherm zullen moeten vervangen. Anders kunnen wij namelijk niet garanderen dat we het kapotte onderdeel niet verder kapot maken.
    • Maak altijd een back-up van je telefoon, ook als je bijvoorbeeld alleen je scherm komt laten repareren. Het kan namelijk mogelijk zijn dat de telefoon naar fabrieksinstellingen moet worden teruggezet.
  5. We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.
  6. Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

Apple Authorised Service Provider

  1. Op de Erkende Apple serviceprovider locaties zitten door Apple gecertificeerde reparateurs die met originele onderdelen je iPhone of iPad repareren, zonder dat je garantie vervalt. Ook kunnen we binnen de fabrieksgarantie repareren, waarbij de kosten van de reparatie zullen vervallen. Heb je AppleCare+? Dan betaal je het eigen risico dat daar bij hoort.
  2. Sommige onderdelen zullen we niet repareren, maar in plaats daarvan krijg je een vervangend toestel van Apple. Hier zullen geen accessoires bij zitten en het toestel zal niet nieuw in de doos komen, maar het is wel een ongebruikt toestel direct uit de Apple fabriek.

Garantie & Verzekering

  1. Apple producten: Zit je nog binnen je 2 jaar garantietermijn? Dan is het repareren van een fabricagefout gratis. Het vervangen van een scherm of batterij valt hier meestal niet onder. Is je toestel meer dan 1 jaar oud en niet bij Coolblue besteld, neem dan wel je aankoopbewijs mee. Indien je toestel ouder dan 1 jaar is en in combinatie met een abonnement is gekocht, kun je helaas bij ons niet binnen de garantie terecht, dat kan alleen via je provider. Je behoudt altijd je resterende garantie na reparatie.

    Samsung en Huawei: We repareren niet binnen fabrieksgarantie. Heb je jouw toestel bij Coolblue gekocht? Dan behoud je wel de garantie die je al had. Heb je je toestel niet bij Coolblue gekocht? Dan vervalt je fabrieks- en aankoop garantie als je ‘m door ons laat repareren. Je krijgt van ons 12 maanden garantie op de reparatie en onderdelen die we gebruikt hebben.
  2. Er zijn een hoop verzekeraars en allemaal houden ze verschillende voorwaarden aan. Het is belangrijk dat je bij jouw eigen verzekeraar nagaat of de specifieke schade vergoed wordt en je deze kunt laten repareren bij Coolblue. Wij kunnen je daarbij voorzien van een offerte. De reparatiekosten kun je achteraf zelf claimen bij jouw verzekeraar met de factuur. Heb je jouw telefoon bij Coolblue gekocht en direct een verzekering afgesloten bij Ergo? Dan weet je in ieder geval dat je bij ons goed zit voor reparatie, nu alleen nog hier nagaan of jouw defect ook vergoed wordt.

Tijdens en na reparatie

  1. Je betaalt pas als je je telefoon of tablet inlevert in onze winkel. Apple reparaties kun je enkel met pin of creditcard betalen, niet met contant geld of eco-cheques. Voor Samsung en Huawei reparaties kan dit wel.
  2. Voor alle Apple reparaties gebruiken bij originele Apple onderdelen, die Apple zelf aan ons levert. Ook voor Samsung reparaties maken we gebruik van originele onderdelen. Voor Huawei reparaties maken wij gebruik van de hoogste gradatie kwaliteit replica onderdelen.
  3. Wij houden je altijd op de hoogte van de status van de reparatie via e-mail of sms. Mochten we gegevens of andere informatie nodig hebben, nemen we contact met je op. Indien je vragen over de status van je reparatie hebt, kun je deze naar coolbluerepareert@cooblue.be sturen.
  4. In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met je.
  5. Helaas hebben we geen leentoestellen beschikbaar.
  6. Bij het openmaken van het toestel moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat je deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor je plakken voor de kostprijs. Bij aanmelding online of in de winkel wordt deze optie aangeboden.
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak
  • Klantbeoordeling 9.4/10