Coolblue telefoon en tablet reparaties
NL
Language Ik bedoel taal.


Menu
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Ongeacht waar je 'm hebt gekocht
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak
Veelgestelde Vragen

Veelgestelde Vragen

Maatregelen rondom COVID-19

  1. Ja, onze winkels zijn gewoon open, maar wel met aangepaste openingstijden. Bekijk deze hier . Ook vragen we je een afspraak te maken voordat je langskomt.
  2. Je kan weer naar onze winkel komen zoals je bij ons gewend bent. Voor de veiligheid van jou én onze winkelmedewerkers volgen we nog enkele basisregels.
    • Houd minimaal 1,5 meter afstand.
    • Draag een mondmasker.
    • We houden in de gaten dat het binnen niet te druk wordt.
    • Volg de instructies van ons winkelpersoneel op.
    • Ziek, verkouden of koorts? Dan vragen we je om thuis te blijven. Je kunt natuurlijk wel gewoon bestellen via onze website.
    Heb je positief getest en was je in onze winkel? Stuur ons dan een e-mail via klantenservice@coolblue.be

Voordat je langs komt

  1. Nee dat hoeft niet, maar dit raden wij wel aan. Je kan bij elke locatie langs gaan zonder afspraak, maar dan kunnen we niet beloven dat we op dat moment ook tijd voor je hebben. Maak daarom voor de zekerheid hier een afspraak in jouw dichtstbijzijnde Coolblue winkel, op een moment dat het jou uitkomt!
  2. Nee, het maakt niet uit waar je jouw toestel hebt gekocht! Scherm reparaties en batterij vervangingen kunnen wij voor je toestel doen, ongeacht waar je ‘m hebt gekocht. Heb je nog garantie op je toestel? Apple toestellen kunnen wij ook binnen garantie voor je repareren, zelfs als hij niet bij Coolblue is gekocht. Android toestellen binnen garantie kan je beter via coolblue.nl laten repareren.
  3. Hier vind je alle reparaties en prijzen. Selecteer jouw merk en model om de prijzen per reparaties te kunnen zien. Hier kan je gelijk een afspraak maken om langs te komen in onze winkel!
  4. Als jouw model of te repareren onderdeel niet op de website staat, kunnen wij deze ook helaas niet repareren.
  5. Selecteer hier eerst het merk en dan het model van jouw apparaat. Als je vervolgens jouw benodigde reparatie kiest, kan je zien hoe lang het zal gaan duren. Klik hierna op ‘Afspraak in onze winkel’ en kies het tijdslot dat jou uitkomt!
  6. Ga naar de overzichtspagina van iPhones, iPads, Samsung of Huawei telefoons, en vind jouw model. Vanaf daar kun je vervolgens doorklikken naar het maken van een afspraak. Je kunt precies het tijdvak kiezen wanneer je langs wilt komen, dan staan we op dat tijdstip voor je klaar.
    • Zet Find my iPhone, iPad of AppleWatch uit. Als deze nog aan staat, kan er niet aan de reparatie begonnen worden.
    • Als er meerdere onderdelen stuk zijn, kunnen wij niet maar één hiervan repareren. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld je batterij komt laten vervangen maar ook je scherm kapot is, we ook het scherm zullen moeten vervangen. Anders kunnen wij namelijk niet garanderen dat we het kapotte onderdeel niet verder kapot maken.
    • Maak altijd een back-up van je telefoon, ook als je bijvoorbeeld alleen je scherm komt laten repareren. Het kan namelijk mogelijk zijn dat de telefoon naar fabrieksinstellingen moet worden teruggezet.
    Lees hier hoe je dit kan doen.
  7. We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Als wij het probleem niet kunnen vinden, of niet kunnen oplossen, rekenen we voor het onderzoeken geen kosten.
  8. We rekenen geen onderzoekskosten aan de balie. Als je na de inname van je apparaat er toch voor kiest niet door te gaan met de reparatie, brengen we wel €19,50 aan onderzoekskosten in rekening, ter compensatie voor de tijd die onze reparateur bezig is geweest met de intake en reparatie.

Authorised Service Provider

  1. Op de Erkende Apple serviceprovider locaties zitten door Apple gecertificeerde reparateurs die met originele onderdelen je iPhone of iPad repareren, zonder dat je garantie vervalt. Ook kunnen we binnen de fabrieksgarantie repareren, waarbij de kosten van de reparatie zullen vervallen. Heb je AppleCare+? Dan betaal je het eigen risico dat daar bij hoort.
  2. Sommige onderdelen zullen we niet repareren, maar in plaats daarvan krijg je een vervangend toestel van Apple. Hier zullen geen accessoires bij zitten en het toestel zal niet nieuw in de doos komen, maar het is wel een ongebruikt toestel direct uit de Apple fabriek.

Garantie & Verzekering

  1. Apple producten: Zit je nog binnen je 2 jaar garantietermijn? Dan is het repareren van een fabricagefout gratis. Het vervangen van een scherm of batterij valt hier meestal niet onder. Is je toestel meer dan 1 jaar oud en niet bij Coolblue besteld, neem dan wel je aankoopbewijs mee. Indien je toestel ouder dan 1 jaar is en in combinatie met een abonnement is gekocht, kun je helaas bij ons niet binnen de garantie terecht, dat kan alleen via je provider. Je behoudt altijd je resterende garantie na reparatie.

    Samsung en Huawei: We repareren niet binnen fabrieksgarantie. Heb je jouw toestel bij Coolblue gekocht? Dan behoud je wel de garantie die je al had. Heb je je toestel niet bij Coolblue gekocht? Dan vervalt je fabrieks- en aankoop garantie als je ‘m door ons laat repareren. Je krijgt van ons 12 maanden garantie op de reparatie en onderdelen die we gebruikt hebben.
  2. Er zijn een hoop verzekeraars en allemaal houden ze verschillende voorwaarden aan. Het is belangrijk dat je bij jouw eigen verzekeraar nagaat of de specifieke schade vergoed wordt en je deze kunt laten repareren bij Coolblue. Wij kunnen je daarbij voorzien van een offerte. De reparatiekosten kun je achteraf zelf claimen bij jouw verzekeraar met de factuur. Heb je jouw telefoon bij Coolblue gekocht en direct een verzekering afgesloten bij Ergo? Dan weet je in ieder geval dat je bij ons goed zit voor reparatie, nu alleen nog hier nagaan of jouw defect ook vergoed wordt.
  3. Als er onverhoopt toch iets mis is gegaan bij de reparatie, lossen wij dat, binnen het garantietermijn, samen met jou op. Hiervoor kan je het best een nieuwe reparatie afspraak maken en in het opmerkingenveld uitleggen wat er mis is gegaan en wanneer je eerste reparatie was. Bij Apple producten geven wij 3 maanden garantie op de vervangen onderdelen en reparatie. Voor Android producten is dit 12 maanden.

Tijdens en na reparatie

  1. Je betaalt pas als je je telefoon of tablet inlevert in onze winkel. Apple reparaties kun je enkel met pin of creditcard betalen, niet met contant geld of eco-cheques. Voor Samsung en Huawei reparaties kan dit wel.
  2. Voor Samsung en Huawei reparaties is dit mogelijk. Voor Apple reparaties kan je helaas niet met ecocheques betalen.
  3. Voor alle Apple reparaties gebruiken wij originele Apple onderdelen, die Apple zelf aan ons levert. Ook voor Samsung reparaties maken we gebruik van originele onderdelen. Voor Huawei reparaties maken wij gebruik van de hoogste gradatie kwaliteit replica onderdelen.
  4. Wij houden je altijd op de hoogte van de status van de reparatie via e-mail of sms. Mochten we gegevens of andere informatie nodig hebben, nemen we contact met je op. Indien je vragen over de status van je reparatie hebt, kun je deze naar coolbluerepareert@coolblue.be sturen.
  5. In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met je.
  6. Helaas hebben we geen leentoestellen beschikbaar.
  7. Bij het openmaken van het toestel moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat je deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor je plakken voor de kostprijs. Bij aanmelding online of in de winkel wordt deze optie aangeboden.

Zakelijk

  1. Als zakelijke klant kan je bij ons reparaties op rekening plaatsen en achteraf betalen. Krediet kun je aanvragen via Coolblue Zakelijk.. Hiervoor moet je wel minimaal 1 jaar ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel. Heb je al krediet en is deze toereikend voor de reparatiekosten? Dan kun je de reparatie aanmelden en achteraf betalen.
  2. Als je bij Coolblue Zakelijk bent aangemeld als zakelijke klant, krijg je een referentienummer. Neem hiervoor contact op met Coolblue Zakelijk.
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Ongeacht waar je 'm hebt gekocht
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak

Cookies

Glutenvrij en zonder suiker.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid. Als je onze website in volle glorie wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.